Väntan och längtan…

Våren är väntan och längtans tid! Det kan kännas som tiden går lite för sakta. Vi vill skynda på för att komma närmare den fullödiga våren.

Men vi väntar inte bara efter mer av våren, vi väntar också efter att få öppna dörrarna till kyrkan för alla som vill komma. För att mötas, fira gudstjänst och känna den där djupa samhörigheten som finns som en band, som går genom hela Guds folk. Spelar ingen roll vilken skylt som hänger på byggnaden utsida. Guds folk är dom som har tagit emot Jesus i sitt hjärta och vill leva i hans gemenskap. I honom är vi alla ett. I påskens tid får vi på nytt minnas Guds kärlek till mänskligheten, han sände sin son. Inte för några utvalda, utan för ALLA och erbjuda hans försoning, genom det offer Jesus gav på korset, sitt eget liv. Påskens budskap är en gåva till dig! Ta emot den!

Vi ser fram emot den 3 maj och ber att våra kyrkor åter ska få öppnas i fullt mått!

Glad påsk önskar vi DIG, från oss i Pingstkyrkan!
// Hälsningar Helen