Calcutta Indien

2017 fick vi ett besök av missionärsparet Maria och Dev Sandberg Mondal. De driver verksamhet i samarbete med Trosgnistan i Calcutta, Indien. Maria kommer från Umeå och är utbildad lärare. Dev är pastor och är född i Indien. De har grundat och driver ”Hope India Education Society” (www. hopindia.se)

Maria har ett stort hjärta för att hjälpa barn, flickor och kvinnor med deras utbildning och utveckling. Pastor Dev fokuserar på kyrkan, evangelisation och kristen utbildning.

Pingt Sollebrunn stöder deras arbete ekonomisk, med medel till deras lärjunge- och ledarträning. Varje vecka möts gruppen för undervisning. Maria och Dev ser det som viktigt, att alla de unga som vill tjäna Herren på olika sätt, ska vara utbildade i bibelkunskap och ledarskap.

Några i församlingen har besökt Maria och Dev, så vill du veta mer är du välkommen att höra av dig. Vi berättar gärna mera.