Vi är en församling på runt 40 medlemmar i alla åldrar.
Det vi har gemensamt är tron på Jesus, Guds son.

År 1937 bildades församlingen i Sollebrunn. Fokus har
alltid varit på hela människan i alla åldrar, där barn och
ungdomar, haft och har en viktig plats.

Under veckan finns det olika samlingar i kyrkan. På tisdag och torsdagskvällarna träffas vi för att läsa bibeln, be och sjunga tillsammans. Vi studerar olika bibelböcker och samtalar om var de olika texterna kan betyda för oss, i denna tid.

De flesta söndagarna har vi förmiddags gudstjänst, med sång och musik och där undervisningen sker utifrån Bibelns ord. Våra populära Cafékvällar bjuder vi gärna in till. Jonas och Emma Brobäck tar oss gärna med i deras musikquiz. Inte alltid så lätta frågor, men kvällarna är gemytliga med fantastisk musik. Vi har även andra inslag på Cafékvällarna. Kom och va´med och låt dig smittas av glädjen som finns i gemenskapen.

Att hjälpa människor, både innanför och utanför landets gränser, är något vi vill prioritera och satsa på. Vi har fått så mycket gott och kan ge av det. Sedan många år tillbaka stöttar vi församlingen i Pristina, Kosovo. Samlar in och skickar ner material för att de ska kunna driva en Second Hand butik. Där går behållningen till att bl.a. driva Ungdomscentra. Men också till att fattiga kan få ekonomiskt och materiellt stöd. Vi stöttar den församlingen på flera sätt. Ett land nära oss i Europa, men det finns många behov. Både andligt och vad man dagligen behöver för att kunna leva ett värdigt liv.

Vi har även förmånen att vara med och stötta ett projekt i Indien, Calcutta. Paret Maria och Dev Sandberg-Mondal, arbetar med att barn bl.a. ska få stöd genom läxläsning. De får komma innan eller efter skolan till centrat, där olika lärare hjälper dom. En viktig länk för att barnen ska komma vidare med sin utbildning. Under veckan hålls flera samlingar för barn, ungdomar och kvinnor. Båda praktisk och andlig undervisning. Här finns utrymme för allt, från gladaste lek till bön och stillhet. Vi välsignar deras arbete. Mer info finns på hopeindia.se eller se separat flik.

Med de övriga församlingarna i Sollebrunn, har vi ett gott och berikande samarbete.

Tron på Jesus och det han vill ge, är för oss alla. För dig och mig, för ung och gammal. Hela livet vill han vara vår vän och leda oss.

Vår församling är öppen för alla och .…

DU är välkommen att vara med!