Februari tankar…

Kyrkan är en mötesplats, där alla som vill, inte kan mötas idag. Istället har vi flyttat ut kyrkan och den ”kommer in” genom din dator eller mobilskärm. Rak in i din kök. Nu har vi börjat vänja oss vid, att det faktiskt är så här. Distans, men kanske är kyrkan ännu närmare nu? Det är ditt val!

Vi vill bara presentera ”det glada budskapet” (Apg 13:32) ! Det känns ibland som att just det, är en bristvara, glädjen. Vi kristna går kanske inte alltid omkring med ett leende på våra läppar. Nej! Men vi har något annat och det är frid i våra hjärtan. En stillhet när oron tränger sig på mig. En förvissning om att Jesus tar mig hela vägen, genom livets upp och nergångar. Han ger mig kraft! Det låter både enkelt och svårt att ta detta till sitt hjärta. Kan vi hjälp dig att hitta den där friden i hjärtat, så finns vi för dig. Vi berättar gärna mer! Ring oss och vi möts för samtal eller telefonkontakt.